اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بازدید میدانی وزیر کشور از محلات سیل‌زده گنبدکاووس/ برآورد خسارات سیل+تصاویر

وزیر کشور پس از بررسی و مدیریت بحران در شهرستان آق‌قلا به منظور بازدید میدانی از وضعیت محلات آسیب دیده گنبدکاووس در این شهرستان و در جمع سیل‌زدگان حضور یافت.

بازدید میدانی وزیر کشور از محلات سیل‌زده گنبدکاووس/ برآورد خسارات سیل+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، وزیر کشور که در روزهای اخیر در کنار موضوع سیلاب عظیم استان گلستان به دلیل موضوع برکناری استاندار این استان در صدر اخبار قرار داشت و از سویی از جانب معاون اول رئیس جمهور مامور به رسیدگی ویژه به وضعیت سیلاب و حضور دائمی منطقه شده بود در ششمین روز از وقوع سیل در استان گلستان با حضور میدانی در محلات آسیب دیده از جمله محله کمینه و مدرسی ضمن بررسی اوضاع با برخی از آسیب دیدگان از نزدیک به گفت و گو پرداخت.

 

وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره اینکه مهم‌ترین اولویت در حال حاضر در مواجهه با سیل در استان گلستان تخلیه آب از شهرستان آق‌قلا و هدایت صحیح آن است، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از امروز و براساس تقسیم کار مشترک مسوولیت این بخش مهم از کار را برعهده گرفته است.

عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به همکاری سایر نهادهای نظامی و انتظامی با سپاه پاسداران در این امر، افزود: استانداری گلستان نیز در حوزه پشتیبانی و کمک رسانی مسوولیت را برعهده گرفته و حوزه تامین تجهیزات و نیازمندی‌های لجستیکی به اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان واگذار شده است که امیدواریم در سرعت بخشی به روند کار تاثیر چشم‌گیری بگذارد.

وی از تقسیم دقیق وظایف در جلسات دو روز اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت بحران استان 10 روز فرصت دارد تا برآورد نهایی خود را از خسارت مشخص و به ستاد مدیریت بحران، وزارت کشور و هیئت دولت اعلام کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه کمیته امنیت با مسوولیت معاون سیاسی و امنیتی و کمیته تبلیغات با محوریت صدا و سیما مشغول به کار هستند، ادامه داد: با توجه به آمار به روز شده حجم آب سرریز در سد وشمگیر با کاهش 250 متر معکب در ثانیه رو به رو شده  به حدود 70 متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه ظرفیت رودخانه گرگان رود حدود 120 متر مکعب بر ثانیه است، تصریح کرد: از فردا احتمالا این رود سرریز سد را جذب خواهد کرد و آب‌های انباشته شده نیز به سمت این رودخانه خواهند رفت.

وی از حضور دائمی خود تا پایان عملیات رفع بحران و مدیریت حادثه در استان گلستان خبر داد و گفت: با توجه به خسارت‌های بسیار به منازل و اثاثیه مردم به سرعت نسبت به برآورد خسارت و آغاز روند پرداخت آن با همکاری فرمانداری‌ها اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/83014/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول